Vas szerepe a csontritkulásban

Hosszú évtizedeken át az erős csontok egyet jelentettek a kalcium fogyasztással. Pár éve már elfogadott, hogy az aránytalan kalcium bevitelnek több a kára, mint a haszna és minden magára valamit is adó kalcium készítmény tartalmaz némi magnéziumot és d-vitamint és k-vitamint, hogy miközben a csontjainkért aggódunk, ne tegyük tönkre az érrendszerünket vagy a szívünket.

A legfrissebb kutatások viszont azt mutatják, hogy a vas az a tápanyag, ami a leginkább hiányzik az étrendünkből és a vas jelenti a különbséget az erős és a gyenge csontok között.

Egy kombinált vizsgálat, amit az arizonai és az arkansasi egyetemek végeztek azt találta, hogy a menopauzát követően azoknak a nőknek, akik naponta legalább 18mg vasat fogyasztottak volt a legjobb a csontsűrűségük.

A vizsgálat értékelésében azt írták, hogy valószínűleg a vas kollagénképzésben játszott előnyös tulajdonságai játszanak szerepet a csontok sűrűségének javulásában. A vizsgálat szereplői közül mellesleg azoknak volt a legjobb eredménye akik a vas mellett napi 1 gramm körüli kalciumot is fogyasztottak. Ennek fényében a kalcium és a vas arányos bevitele jelenti a legjobb kombinációt a csontok egészsége érdekében.

Címkék:,
Szerző: